Wednesday, January 10, 2007

Striper

Det er første temauke, og ukens tema er striper. Jeg tenkte jeg skulle vise dere stripene på soverommet mitt. Her er vårt sengeteppe med striper:


Jeg pleier å legge sengeteppet med den andre siden opp (det er et annet mønster på den andre siden), men i anledning temaet tenkte jeg at jeg skulle prøve med den stripete siden opp. Jeg synes det ble ganske så fint, jeg. Kommer nok til å gjøre det sånn flere ganger.

Soverommet vårt er holdt i lyse, rolige farger, men jeg har alltid en liten, rød fargeklatt. Akkurat nå er det puten som har den rollen. Mye rødt i et rom man skal sove i er ikke bra, fordi det virker stimulerende. Da kan det rett og slett være vanskelig å slappe av, og man kan få dårligere søvn. Men siden rødt også er sensualitetens farge, har den jo absolutt sin funksjon i soverommet. Men alltså i små doser. (Man må jo sove litt også....)

Egentlig ser jeg at jeg ønsker meg noen flere puter i sengen. Kunne vært fint med noen hvite og grønne puter, tror jeg.

Da vi flyttet inn pusset vi opp soverommet med ny tapet. Jeg falt helt for denne stripete tapeten.

Synes den er så stilfull. Det er veldig høyt under taket, og med disse stripene blir rommet bare enda luftigere. Lysestaken er forresten kjøpt på A-møbler. Vi har en på hver side av sengen, over hvert vårt nattbord. Jeg synes det er så hyggelig å tenne stearinlys på soverommet. Kunsten er bare å ikke sovne fra dem....

Jeg har også stripete gardiner på soverommet.

Kan ikke fordra disse gardinene. Jeg har arvet dem fra Mamma, og de passer ikke inn. Men siden det er så høyt under taket passer ikke vanlige gardinlengder. En vakker dag skal jeg nok kjøpe et fint stoff og sy nye, fine gardiner.

3 comments:

JULIEK said...

Så mange fine striper du har på soverommet ditt da.
Utrolig artig med tema uker, man "møter" jo så mange nye trivelige mennesker : )

Anonymous said...

Her var det visst et stripete soverom med stripete tilbehør......så flott, altså!
Som julie sier, så treffer man så mange nye hyggelige mennesker. Og det var også litt av vitsen, samtidig som man er kreativ!!!!!!

Anonymous said...

Gardinene er fine, så det så!

Momo