Monday, January 29, 2007

Nostalgi...

Ukens tema er nostalgi. (Hjertetema forige uke kom og gikk, helt uten meg...) Nostalgi for meg betyr gode minner. Derfor vil jeg vise dere noe som bringer frem gode minner for meg.

Denne stolen, som er et lite smykkeskrin, fikk jeg av Pappas tante da jeg var liten...


Jeg husker jeg var helt fasinert over at noe kunne være så vakkert. Faktisk så er jeg ganske fasinert over den fortsatt. Så da jeg fant den igjen da Mamma og Pappa solgte huset før jul, ble jeg kjempeglad. Jeg har lett etter den flere ganger, uten å finne den. Jeg synes den er så nydelig!

Dette brettet synes jeg også passer godt til temaet "Nostalgi"...

Brettet fikk jeg av Bestemor for mange år siden. Det står på kjøkkenbordet og er ofte i bruk. Og jeg tenker på Bestemor hver eneste gang jeg tar i det. Så da jeg tok bilder av brettet i dag kom jeg til å tenke på en annen ting som får meg til å tenke på Bestemor; Bananlikør...

Jeg fant denne mini-flasken da vi var på ferie, og den fikk meg til å tenke så på Bestemor at jeg bare måtte kjøpe den. Husker at første gang jeg smakte på dette var hos henne. Dyppet så vidt tungen borti glasset og syntes det var kjempegodt. Tror jeg må smake igjen, og se om det smaker like godt nå også. En annen ting var at jeg syntes flasken var så utrolig vakker, så innholdet måtte jo bare være god.

I går begynte jeg å rydde hobbyrommet. Dette skal nå bli vikingen sitt rom, så jeg er nødt til å rydde opp og kvitte meg med en del. Burde ikke være noe problem, for jeg har mengder med materiell som aldri kommer til å bli brukt. Likevel er det så vanskelig å kvitte seg med ting. Til slutt måtte jeg ringe Mamma og be henne komme og hjelpe meg. Da ble det vei i vellinga. Jeg kommer til å selge, bytte og gi bort diverse ting. Først ut var alt garnet, som virkelig fikk ben å gå på i dag. Men det er supert! Det føles mye bedre å selge og gi bort enn å kaste det rett i søpla!

9 comments:

Hannele på Hisingen said...

Vilken söt stol, brickan är också fin.
Smaker är också nostalgi, dofter, kul att kunna återskapa lite i sin egen trädgård.

JULIEK said...

Ååååååå vet du jeg har akkurat den samme stolen. Tenk så morsomt. Jeg har alltid vært så glad i den, og har den i en eske med gamle saker. Har også smykker i den. Dette var virkelig artig : )

Anonymous said...

Stolen var virkelig nydelig, så godt du fant den igjen. Serveringsbrettet var også helt skjønt, så er det alltid skjønne de tingene som har gode minner med seg.

Anonymous said...

Hvor finner du disse temaene? *nysgjerrig*

Embla said...

Laura; Temaene er en ide fra Sylvez på Ost kjeks og rødvin. Link på venstre side. Bli med du også. Det er kjempegøy!

Anonymous said...

Åååå det er så morro å være med på dette her,det var noen nydelige ting du hadde å vise bort.
Jeg kjente håra reiste seg på ryggen når jeg leste historien bak,og det er så godt å høre at det er noen som setter pris på de gamle små tingene

Anonymous said...

Så vakkert brett du har! Og så bananlikør, da! Namnam! Jeg har også kjøpt en sånn søt liten flaske en gang, og kjente munnen løp i vann bare av å se bildet :) Det er kos med nostalgiuke, ikke sant!

Nette said...

Den lille smykkestolen var helt fantastisk fin, så bra du fant den igjen!

Anonymous said...

Jeg får ikke sett alle bildene, for pc`n min er ikke helt venn med meg i kveld......
Så koselig å høre historien bak tingene alle viser frem!