Wednesday, January 24, 2007

Misslykkede grytekluter

Det har blitt liten tid til hobby etter jul, men rett før vi dro på ferie bestemte jeg meg for å lage noe jeg har tenkt på lenge; Grytekluter. Jeg hadde noe svart garn liggende, som passet fint med januars fargetema; Hvitt, Svart og Grått. Jeg la opp mange masker siden de skulle toves og strikket i vei. Jeg burde kanskje ha lukta lunta da jeg brukte seks nøster garn på et par grytekluter, men jeg tenkte ikke over det. Så jeg fikk meg en god latter da jeg tok de ut av vaskemaskinen; De er godt tovet, men måler fortsatt hele 37x32 cm. He-he! Ja, grytekluter kan de ikke brukes som ihverfall. Men så ser jeg jo at de er kjempefine som sitteunderlag! Det er også noe som jeg har tenkt på å lage en stund. Så da ble det ikke helt bortkastet likevel.


Jeg har dekorert sitteunderlagene med hver vår bokstav. Brukte litt hvitt garn og nålefiltet dem fast. Jeg ble ganske fornøyd. Gleder meg til vi skal på tur igjen. Da blir vi ikke kalde på rompa, ihverfall.

Jeg har også blitt avslørt av Glimt . Jeg var hennes hemmelige venn i januar. Hmmm... Lurer på hvordan hun fant det ut?

5 comments:

Anonymous said...

Skikkelig fine gryteklutsitteunderlag! Herlige nålefiltede bokstaver.

Yvonne said...

Aldri så dumt at det ikke er godt for noe. Jeg skjønner aldri hvordan garnet "tover" seg, så jeg har bla en veldig rar pulsvarmer (EN)...veldig kort men til gjengjeld veldig stor omkrets...

Disse ble jo veldig fine som sitteunderlag!

Mia said...

Det ble jo noen store grytekluter da... Men godt du fant bruk for dem alikevel. Og ser ut som dere har hatt en herlig ferie - kunne godt tenkt meg litt sol og varme nå (og ikke minus 19 grader, som vi hadde i natt).

Anonymous said...

Synes de ble veldig fine, jeg! Men man kan også klippe i tovede ting, og feks sy rundt med hamp. Da hadde du fått 4 grytekluter eller underlag til varme kasseroller.
Fine som sitteunderlag er de, iallefall!

Hannele på Hisingen said...

Berätta inte för någon att de är "misslyckade", jag ser inget fel..