Friday, January 26, 2007

Helg...

En ting jeg liker å unne meg til helgen er friske, avskårede blomster, så i dag gikk jeg innom Mester Grønn og kjøpte meg tre buketter; roser, ferskenkvister og noen jeg ikke vet navnet på. Hele herligheten kom på 160 kr. Vel hjemme kunne jeg gå igang med å pynte leiligheten. Jeg virkelig koser meg med å dandere blomster i forskjellige vaser. Og ekstra gøy er det når jeg kan dandere blomstene i "alternative" vaser som whiskeyflasker og kaffekopper.

Her er ferskenkvistene i en vase Tomas har arvet etter bestemoren sin...


Jeg synes vasen er så fin, og pleier å ha gåsunger i den om våren.


Roser på kjøkkenbordet...


Masser av blomster i stua...




Sølvkorset har jeg arvet fra Mammas tante. Det er en av mine kjæreste eiendeler, men jeg har ikke brukt det på flere år. Derfor synes jeg det er ekstra hyggelig å ta det frem igjen nå og bruke det på en ny måte.

Til slutt et lite tips til dere som er i Oslo i helgen. Det har åpnet et nytt bakeri på Karl Johan (Palèet), "United bakeries", som er vel verdt et besøk. De har kjempegode brød og kaker, som både kan spises på stedet eller tas med hjem. Vi valgte det siste og her ser dere hva vi skal kose oss med i kveld...

Kake med karamell og pekannøtter og sjokoladekake. Ha en riktig god helg!

6 comments:

Hannele på Hisingen said...

Jag älskar vaser, du har många fina.

Anonymous said...

Mmmmm...de kakene!! Jeg kunne levd på kaker, skjønner du. Godt er det at jeg ikke bor i Oslo da, hi hi!
Så mange nydelige buketter du har pyntet med. Levende blomster gjør det så hjemmekoselig!

Anonymous said...

Så flott det ble når du pyntet med alle de blomstene. Hærlig og få litt vår inn i stua nå når det er så kaldt og så masse snø ute. Ønsker deg ei flott uke :) :)

Blommiga Karin said...

Hej!
Vad fina blommor du har där hemma i stugan.Jag har också några gamla gröna flaskor uppställda här hemma,men inga blommor i.
Har däremot köpt en orkide och några vårlökar.LÄNGTAR!

Anonymous said...

Så fine blomster! Jeg elsker også å pynte med blomster...det blir for sjelden men av og til glimter jeg til ;o)
U9

Margrethe said...

Nydelige blomster! De du ikke visste navnet på heter eustoma eller lisianthus, begge navn brukes. På norsk kalles de noen ganger japanrose - og de er helt nydelige. Settes de i kaldt vann og ikke særlig varmere enn 20 grader holder de lengre :)