Tuesday, January 30, 2007

Mer nostalgi...

Nostalgi trenger jo ikke å være personlige minner. Det kan også være minner om en annen tid. Noe som absolutt er nostalgi for meg er bildene til Elsa Beskow...




Dette er blitt et av favorittbildene mine etter at vi fikk Odin...


Det føles som om det er Odin hun har tegnet. Bildet er også mulig å få som plakat, men butikken jeg så den i var desverre utsolgt. Jeg vil kjempegjerne ha en slik plakat til å henge på romet til Vikingen. Hvis noen av dere vet om en butikk eller nettbutikk som har flere igjen blir jeg kjempeglad. Dessuten lurer jeg på hvilken bok bildet kommer fra?





Samtlige ting har jeg fått av Tomas som er kjempeflink til å kjøpe gaver.

5 comments:

JULIEK said...

Åja, dette er minner som også gjør meg varm : )

Hannele på Hisingen said...

Jag blir också nostalgisk.

Anonymous said...

Det med bjørnen på tror jeg er en illustrasjon til Mors lilla Olle, Elsa Beskow illustrerte en bok med Alice Tegnérs barnesanger, men jeg husker ikke hva den heter

Blommiga Karin said...

Hej!
jag gillar också Elsa Beskow visst har hon fina bilder.Jag såg att det var bilder från: Hattstugan,Tant grön,tant,brun och tant greddelin.Boken om Olle och pusslet med apelsinen kommer från sagan:Solägget.Var det den du undrade om?

Anonymous said...

Hei Embla!
Takk for hyggelig hilsen i bloggen min! Så fine nostalgiske bøker og bilder du viser fram. Moro å ha sånt liggende. Sitter her med en kopp kaffe og koser meg med å lese om ukens tema i bloggene. Mimrer og småler for meg selv. Ha en riktig fin onsdag!!