Sunday, January 07, 2007

Søndag

I dag har jeg hatt en skikkelig god og lat søndag. Tomas og Odin stod opp kl. 07.00, men lot meg sove til kl. 09.00! Deilig! Og vi har bare kosa oss inne i dag, sett litt på "Six feet under", som vi tok opp på fredag, spist pizza til lunch og bakt Chocolat Chip Cookies.


Før skjønte jeg ikke hvordan noen kunne spise kakedeig, men så lagde jeg disse kjeksene. Måtte jo smake litt på deigen, siden det liksom hører med til sjokolade-kjeks. Himmel! Deigen er jo minst like god som de ferdige kjeksene. Tilsammen ble det 50 passe store kjeks, men på bildet her er det nok litt færre, ja.....


Tomas sitter og ser på fotball-kamp på tv, samtidig som han syr lommene på buksa si'.


Han får alltid hull i høyre lomme, noe jeg syntes var så rart. "Tror du det kan være fordi jeg har tapetkniven i lomma? Noen ganger glemmer jeg å ta inn kniven helt, skjønner du." Dah!! Kanskje det er derfor, du. Ha-ha!

Jeg har heklet et par Mary Jane tøfler i helgen. Dette er virkelig meg i et nøtteskall. Det var veldig mange som heklet disse tøflene på Hobbyboden for et års tid siden. Jeg fikk oppskriften da, men printet den ikke ut før i fjor høst, og begynte ikke å hekle før i går. Det går ikke så veldig kjapt med meg. Bruker litt tid på å finne ut av ting, jeg.


Til slutt i dag har jeg lyst til å vise dere en av mine fineste eiendeler. Denne alven fikk jeg av Tomas til bursdagen min i fjor, og jeg synes den er så utrolig fin.


Diktet i holderen er et lite utdrag fra Voluspå:

Sol, søster til måne

sørfra grep

med høyre hånd

om himmelrand
...

5 comments:

Anonymous said...

mmmmmmmmmmmmm
mmmmmmmmmmmmmmm
mmmmmmmmmmmmmmm
De så aldeles helt fantastisk gode ut, deler du oppskrift eller er den hemmelig?

Bente said...

For en vakker alv! Den var skikkelig nydelig!!*Litt misunnelig* Og de kakene ser veldig gode ut...

Strikkeglede said...

Takk for koselig hilsen i bloggen min! Syns det høres ut som du har hatt en perfekt søndag!

Anonymous said...

Tusen takk for hyggelig hilsen på min store dag! Søndagen din er virkelig et forbilde! :)

Anonymous said...

Kjempesøte tøfler, har prøvd å lete på Hobbyboden, men finner ikke oppskriften. Deler du den med andre eller?