Monday, January 08, 2007

Chocholat Chip Cookies - Oppskriften

Virtuella ba om oppskriften på kjeksene jeg lagde i går, så jeg tenkte jeg like godt kunne legge den her på bloggen. Så er det kanskje flere som får lyst til å bake litt...

Chocholat Chip Cookies

125 g. mykt smør
90 g. sukker
90 g. brunt sukker
1 egg
150 g. mel
1/2 ts. hornsalt
1/2 ts. vaniljesukker
100 g. mørk sjokolade

Visp sammen smør og sukker.
Tilsett egg og de tørre ingrediensene. Rør godt om.
Grovhakk sjokoladen, og rør den inn i deigen.

Sett deigen på bakeplate med to t-skjeer (hvis du bruker spiseskjeer, blir kjeksene STORE).
Stekes i 10-12 min. ved 180 grader.
La kjeksene "hvile" på plata i et par minutter, før de avkjøles på rist.

Jeg synes de er best når de har ligget i boksen over natta.

Kjempe-enkle, kjemperaske og kjempegode!

3 comments:

Anonymous said...

Hjertelig takk!
*klem*

Anonymous said...

mmmm så riktig så godt ut

Supernøtt said...

Tusen takk for oppskrift, ingrediensene er nå skrevet ned på handlelista :-)