Sunday, January 21, 2007

Ferie, Prikker og Pakker

Nå har vi kommet hjem igjen, etter en deilig uke på Gran Canaria. Vi har kosa oss kjempemasse alle tre. Flyturen både opp og ned gikk over all forventning. Vikingen klarte seg kjempebra. Det var vår første charterferie så det var en litt merkelig følelse å bli losa som sauer fra flyet og helt til hotellet. Men veldig lettvint da! Leilighets-hotellet var kjempeflott, og vi hadde fantastisk utsikt til både bassengområdet og ikke minst Atlanterhavet utenfor....


Vi brukte faktisk et par dager på å "finne stemningen". Vi gikk liksom litt rundt og lette etter noe å gjøre. Så fant vi ut at det beste kanskje var å gjøre ingenting. Og det vendte vi oss til kjempefort. Ferien ble brukt ved bassenget, (og i bassenget selvf.) på varandaen og til små trilleturer i den lille fiskelandsbyen Arguineguin. Her et lite bilde fra en hvilestund på varandaen...

I Arguineguin fant vi en liten, kjempehyggelig, italiensk caffebar, drevet av et italiensk ektepar. De solgte bla. favorittisen min "Ben and Jerrys". (Som forøvrig er amerikansk, ikke italiensk.) Derfor var var vi innom der tre ganger i løpet av uken. Man må jo benytte sjansen når man har den, ikke sant? Se bare her...



...Ser det ikke godt ut? Hvis noen der ute vet om et sted man kan kjøpe "Ben and Jerrys" i Norge, vil jeg bli kjempeglad for tips.

Dagen før vi skulle reise var både sønnen til eierene i cafeen, sammen med sin bestemor og oldemor. Og vi fikk selvfølgelig hilse på alle. Da de forstod vi skulle reise dagen etterpå fikk Odin med seg en liten gave. To utrolig søte fingerdukker fra Bolivia....


Jeg trodde jeg skulle komme hjem med masse spennende bilder av prikker for temaet denne uken. Men jeg må nok innrømme at det har gått litt i glemmeboken. Men en av dagene satt jeg og spiste "M&M's" på varandaen, og da kom jeg plutselig på det. Fine prikker, men de ble borte så fort.... Merkelig!


Vel hjemme igjen lå det to spennende pakker og ventet på meg. Den ene er fra min hemmelige venn på Hobbyboden....

Jeg fikk en kjempefin gave; to nøster brun Finull fra Rauma og et nøste beig/rosa Finull. Fargene stemmer desverre ikke helt på bildet, men disse fargene er bare SÅ meg. Begge fargene er fine i seg selv, men sammen er de helt knall. Gleder meg til å lage noe av dette garnet. Det er så spennende med helt nye garn-nøster synes jeg. Så masse muligheter ligger åpne... Sokker, skjerf, sjal, lue..... Enda så var det mer i pakken. En Bocca sjokolade (allerede spist opp i skrivende stund) og to pakker kakao. Mmmmm... Skal ta den første til frokost i morgen tenker jeg.

Nå er bare spørsmålet; Hvem er min hemmelige venn? Hun er en trønder som strikker og har mye garn. Hmmmmm... Må ta meg en snikerunde på hobbyboden. Tusen Takk, hvem du nå enn er! Gleder meg til avsløringen, slik at jeg kan få takket deg skikkelig.

Pakke nummer to er siste pakke i "Free Sample-Swapen". Connie i USA har sendt meg masse prøver på bodylotion, shampoo, tannkrem, godterier og masse annet. Til og med en søt toalettveske har hun sendt meg. Fargen er lysegrønn og kjempefin, men nok en gang kommer kameraet mitt til kort. Den ser jo blå ut.... Men Tusen Takk, Connie. En sikkelig flot swap-gave!

Tusen takk, for alle koselige hilsninger på bloggen min. Jeg har også blitt tagget og vil komme tilbake til dette en av de nærmeste dagene.

2 comments:

Anonymous said...

Ser ut som dere har hatt en flott ferie i Arguineguin! Der giftet søsteren min seg i mai i fjor, på den norske sjømannskirken. Kjempe koselig blogg du har, og masse flotte ting!
Hilsen Glimt ;)

Anonymous said...

Merkelige prikker!! Enn at de bare forsvinner sånn uten videre :-)))).
Koselig å lese i bloggen din Embla. Jeg også elsker blomster; føler at det mangler noe uten en bukett av noe slag. Hos meg går det i tulipaner for tiden, men de ferskengrenene dine var ordentlig søte. Hjertelig hilsen Grete:-).