Friday, March 16, 2007

Tilbake igjen...

Vi kom hjem igjen i går kveld, etter å ha vært nordpå i Mormors begravelse. Det var veldig trist å ta farvel, men også godt på samme tid. Det var en fin begravelse, med mange som hadde møtt frem. Det var fint å se hvor mange som brydde seg om Mormor.

Odin var med på hele gudstjenesten og klappet iherdig da presten var ferdig med talen. Jeg vet at Mormor hadde ønsket at også han var tilstede, så det var fint at presten var så "barnevennlig" som han var. En liten viking skaper jo litt uro, selv om han er aldri så flink.

Nå har jeg bare en bestemor igjen, og jeg kjenner at tilknytningen til Nord-Norge begynner å bli svakere. De har liksom vært ankeret jeg har hatt der oppe, selv om vi flyttet da jeg var baby. Jeg har flere tanter, onkler og søskenbarn der oppe, men kjenner ikke dem så godt, så det blir ikke helt det samme.

Tusen Takk for koselige og trøstende meldinger. Det varmet godt å komme hjem og lese disse. I helgen skal vi bare slappe av og samle krefter igjen. Vi er slitene alle mann!

God Helg alle sammen!

3 comments:

Anonymous said...

Kondolerer. Alltid vondt å miste noen av sine kjære.
Ta godt vare på hverandre.
Ønsker deg og dine en fin helg!

Stina said...

Skickar in en kram till dig. KRAM Stina

siripirisiri said...

Hei!
Så trist med din mormor, det var stor kontrast til koselig danmarkstur..
Håper det går bra med dere!
Prøv å kos dere i helgen da:)

Klem Siri:)