Tuesday, March 27, 2007

Det er så deilig...

... med VÅÅÅÅR!!!!!

De siste dagene har vært så fantastisk deilige! Det er så utrolig godt å tusle ute i joggesko og lett jakke og kjenne sola i ansiktet. I dag tok jeg med meg Vikingprinsen i Botanisk Hage. Det er så stille og rolig der, virkelig en oase i byen. Vi så masse flotte blomster...





Se på dette fine blomsterhjertet...


Dessuten møtte vi en humle som fløy fra blomst til blomst. Jeg elsker humler. De er så tykke og gode, og flyr liksom så sakte rundt i verden. Jeg tror humler er sanne livsnytere!




Mens Odin tok seg en liten blund, satt jeg og kosa meg på en benk i sola. Da slo det meg hvor utrolig priviligert jeg er som kunne sitte slik på en vanlig tirsdag. Mamma-perm er jammen en flott ting. Og lykke er jammen ikke materielle ting, men det å kunne være tilstede i nuet, og nyte de enkle gleder. Sånn satt jeg en stund og bare kjente meg lykkelig! Deilig!!

Da jeg etter hvert klarte å rive meg ut av min lille filosofiske stund, tuslet vi hjemover. Nesten ute av Botanisk hage fant jeg denne digre konglen...



Jeg har aldri sett så stor kongle før, jeg. Måtte bare ta bilde av den så jeg kunne vise den frem. Dette er noe av det jeg liker så godt i Botanisk hage; De har så mye spennende å se på der! Trær, blomster og andre planter som jeg aldri har sett før.

Vel hjemme igjen fikk Odin leke litt i bakgården...



Vi er så heldig at det er husker, sklie og sandkasse i bakgården, der det er trygt for Odin å leke. Kjempekjekt når man ikke har egen hage.

6 comments:

Hulda said...

Ja, våren er ei herlig tid! Så flotte blomster som titter opp hos deg. Det blomsterhjertet var jo nydelig da. :)

Tina said...

Å for en nydelig dag dere har hatt! Ja det er deilig med VÅR. Blomster hjerte var nydelig!

Ellie said...

Så koselige bilder fra botanisk hage! Det er herlig når sola begynner å varme! Jeg har også sett en humle i krousene mine i dag, den første av året for min del.

Nette said...

Så koselig dere har det da! Godt å være ute i finværet med barna ja, for både liten og stor!

Stina said...

Jättevackra bilder. Kram Stina

Anne Louise said...

Takke for fin hilsen i bloggen min! Godt å se vårblomster!