Friday, March 23, 2007

Hvor ble det av....

... denne uken? Skjønner ingen ting, jeg nå. Det var jo mandag i går?!? Det føles ihvertfall sånn. Men det har vært en deilig uke med masse nydelig vårvær. Akkurat i dag har det vært grått og trist, men værmeldingen sier det er mer sol i vente. Gleder meg!

I dag har Odin og jeg vært på barseltreff på Mecca, en superkoselig og veldig barnevennlig cafe på Løkka. Der er det så hyggelig å ta med seg unger og stemningen er alltid rolig og behagelig. Så hvis du er i nærheten burde du stikke innom, med eller uten unger.
Etter et veldig hyggelig cafèbesøk kom jeg hjem til denne søte, lille pakken i postkassa...

Pakken er fra Annie som har kjøpt noen hobbybøker fra meg. Se hva hun har sendt meg, bare fordi hun var så fornøyd med bøkene...

Nålen/Brosjen, er ikke helt sikker på hva som er riktig betegnelse, er kjempefin og utrolig pent laget. Ståltråden perlene er tredd på er festet med sånne supersmå klemmer, isteden for å lage en stygg knute, slik jeg pleier. Åh! Jeg gleder meg til å bruke denne nålen! Tusen Hjertelig Takk, Annie. Dette var en kjempekoselig overraskelse!

Jeg har også "klatret" opp på loftsboden i dag. Ja, vi har trapp alltså, men det er tre etager opp, så jeg føler det som om jeg bestiger Galdhøpiggen hver gang. (Kanskje jeg burde begynne å trene?) Jeg tenkte jeg skulle benytte disse tingene når jeg lager rom til Vikingen...


Tallerkenhylla har jeg "arvet" etter søsteren min som flyttet til Canada for noen år siden. Tenkte jeg skulle male den og bruke den til oppbevaring av bøker. Ikke en videre ny idè, men det er jo så fint. Lekekassa er et loppisfunn jeg gjorde i høst. Betalte 10 kr. for den, så da har jeg råd til å fornye den med litt maling og nytt stoff på lokket/puta. Madrassen fulgte med Odins seng som vi kjøpte brukt. Vi hadde allerede madrass, så denne ble derfor lagt på loftet. Tenkte det kunne være koselig med en liten lesekrok på rommet til prinsen vår, så madrassen skal få nytt trekk. Planen var å male litt i kveld, men nå kjenner jeg at jeg heller har lyst til å lese litt blogger... Vi får se hva det blir til...

Dessuten har jeg meldt meg på en ny along; Tilda-alongen!

Vi skal lage minst en Tilda-relatert ting i løpet av måneden og alongen varer ut året. Det er lov til å stå over en måned, og noen ganger vil det komme ekstra-oppgaver for de som har lyst. Gleder meg til å finne fram symaskinen igjen, jeg!

Nå tror jeg at jeg har bablet lenge nok! Ønsker dere alle en riktig god helg!


7 comments:

Anonymous said...

Hei og takk for besøket i bloggen min. Ja nå vil vi ha vår, da hjlper det med Hyllehøner i friske farger :) Ønsker deg ei god helg :)

Anonymous said...

Takk for bloggbesøket, Embla! Hyggelig å høre at du syns den var "se-verdig". *fnis*
Liker din blogg godt jeg også! *nikker energisk*
Nydelig brosje du har fått, og så er jeg litt misunnlig på deg ang. den tallerkenhylla di, - sånn vil jeg også ha!
ha en aldelesens herlig helg! (sola kommer nok til deg også skal du se!)

Anonymous said...

Så fint at du likte sjalnåla:)
Bøkene var jo til gibort-pris, og jeg var så godt fornøyd.

Så er det jo moro å sende en liten ting når mottakeren minst venter det, da blir det skikkelig overraskelse:)

Ha ei fin helg videre da:)

Anonymous said...

Er det ikke gøy å få overraskende gaver? Den nåla var bare helt skjønn!

Anonymous said...

Loppisfunn er veldig gøy. Gleder meg til å se kassen og hylla i ny drakt.

Nette said...

Så fin gave! Blir kjekt å se hvordan tallerkenhylla og puffen/krakken blir etter oppussingen!

Mia said...

Uken går jo så fort - men det gjør jammen helgen også... Og så deilig vær som vi har hatt da. Så morsomt det høres ut med Tilda-alongen...