Thursday, March 08, 2007

Det er deilig...

... å være norsk, I DANMARK! Ja, nå vet ikke jeg hvordan det er å være norsk i resten av Danmark, men det var ihvertfall deilig å være norsk på båten og i København. Vi har nesten kosa oss gløgg ihjel, alle mann! Mamma hadde virkelig bestemt seg for å skjemme oss bort, så hun hadde bestilt suite til Tomas, Odin og meg. To STORE rom! Det var så fint atte! Se her er oppholdsrommet....


Og her leker Mamma og Odin i soverommet...


Og i det båten legger ut fra kaia, banker det på døren, og vi får servert musserende vin...

Himmel og hav! Det er så deilig å bli skjemt bort! Vi spiste deilig middag i buffeen før Odin skulle legge seg. Da begynte det å sjøe så mye at Tomas flatet rett ut med hodet i doskåla. Jeg slapp billigere unna, men ble såpass dårlig at Mamma tok med seg Odin til sin lugar. Gjett om det var en som ble overrasket da han våknet i Mommos seng! Han var storfornøyd!!!

Onsdag spiste vi deilig frokost før vi tuslet en tur i København. Vi shoppet litt og bare kosa oss. Jeg shoppet faktisk ikke så mye. (Tro det eller ei!) Men noen småting ble det...

Kurv, syltetøy, te og liten stoffpose hos Søstrene Grene (Butikken som Siripirisiri tipset meg om)...


Deilig konfekt...


Spennende kakao...

Og best av alt; To flasker vanilje-essens...

Dette har jeg lett etter sååååå lenge, så gleden var stor da Mamma fant det på en matbutikk. Så tuslet vi med tungt hjerte tilbake til båten. Vi hadde ikke noe lyst til å dra fra København. Det er jo en så utrolig deilig by. Tenker Tomas og jeg skal ta en liten kjæreste-tur om ikke så lenge.

Tilbaketuren var heldigvis mye roligere, og vi koste oss med en nydelig tre-retters middag. Tomas var barnevakt mens jeg og Mamma tok et par drinker i baren. Livet er herlig! Vi har kost oss så masse på denne turen, at det var på nippet de måtte kaste oss ut av rommet, nei lugaren heter det vist, eh... forresten suiten, i dag da vi hadde kommet til Oslo. Vi ville bli med på en tur til vi. Men vi slepte oss hjem etter hvert.

Og da jeg kom hjem fant jeg denne flotte pakken fra Kattepus...


Kattepus fikk noen stempler av meg som jeg ikke hadde bruk for, og i bytte har hun sendt meg denne kjempefine, tovede veska og et par utrolig deilige pulsvarmere. Og ikke nok med det; I veska fant jeg også fire pakker Kool-aid, sånn saftpulver som man kan farge garn med. Dette har jeg aldri prøvd, så jeg gleder meg! Tusen Hjertelig Takk, Kattepus! Jeg er helt overveldet, og kan love deg at alt vil bli brukt! Dette var en perfekt avslutning på en perfekt tur!!!

3 comments:

Anonymous said...

Flott tur dere har vært på.Heldige dere.Flott suite dere haddde. Så snill mamma du har.Mye fint hadde du fått kjøpt også.Gøy med så flott pakke da kom hjem da.
God helg til dere.

Anonymous said...

For en flott tur dere har hatt. Også suite da!!!!! heldiggriser!!

Jeg simpelthen ELSKER Danmark, og skulle gjerne bodd der.

Ønsker deg en superduper helg!

siripirisiri said...

Oj så deilig!!
Trenger dere noen flere familiemedlemmer så stiller jeg gjerne opp;)

God helg!

Siri:)