Sunday, February 18, 2007

Søndagsmarked i Birkelunden...

Hver søndag er det et lite bruktmarked i Birkelunden på Grünerløkka. Det er litt ymse der, mye ræl, og det som er fint er ofte latterlig overpriset (etter min mening ihvertfall). Men det er jo alltid gøy å titte litt, likevel. Og i dag var det et par ting som jeg bare måtte ha med meg hjem. Først fant jeg denne boka av Elsa Beskow...


"Okke, Nutte og Pillerill" heter den. Jeg rett og slett elsker Elsa Beskows bilder, så denne måtte jeg bare ha. Jeg har ikke sett denne boken før, så det var litt ekstra gøy! Se på disse flotte bildene da, dere...


Den andre tingen som fikk bli med hjem er denne nydelige, gamle nattbordslampen...


Mannen som solgte den hadde desverre bare en, så den må nok få stå i stua et sted. Det gir nemlig veldig dårlig energi på et soverom å ha ulike nattbordslamper. Alt i tilknytning til "ektesengen" bør opptre i par, nemlig. Ihvertfall i følge Feng Shui.


Jeg ble ferdig med cloggene til Mamma i dag...


Disse ble faktisk mye finere enn de orange jeg lagde tidligere. Disse ble litt tettere tovet, og er litt smalere. Så da er jeg ferdig med mitt bidrag til februarfargen.

12 comments:

Anonymous said...

Den boka var virkelig en skatt.

Anonymous said...

Får jo helt vann i munnen av å se på alt du har bakt...! nammenamm!

Anonymous said...

Kjempefine. Da må jeg nok innom en tur i løpet av uka.

Anonymous said...

Den Elsa Beskow boken har jeg aldri sett før - spennende med nye skatter fra gamle kjente!

ALIN said...

Kjempefine tegninger!

Men jeg må bøye meg i støvet av det flotte pleddet du strikka! Det var helt nydelig!

God kveld fra meg

Anonymous said...

Den lampa var lekker! Må vist få like nattbordslamper på soverommet.....men, har hatt det...tror ikke det var noen forskjell....hihi!!??

siripirisiri said...

Boka var supersøt!
Lampa og tøflene også:)

I Birkelunden ja, er det der ved Blå? Eller er det et annet marked?
(Trønder)

♥ Carpe Diem ♥ said...

Hei Embla.
Tusen takk for koselig komentar i min blogg.
Du var heldig med boka og lampa.
Flott pledd du har laget + tøflene
Gjærbaksten så nydelig ut NAMeNam.
Linker til din blogg.
Ha en fin kveld.

Anonymous said...

Så morsomt med den lampa :-)) Husker min farmor hadde sånne... Lurer på om hun hadde en blå og en grønn..

Anonymous said...

Å, den boka husker jeg fra barndommen. Ei nabovenninne hadde den, og enten leste faren hennes den for oss på sørlandskdialekt, eller så leste moren på trøndersk. Jeg kan nesten høre de leser den nå. Ta godt vare på den, for jeg misunnt henne disse bøkene VELDIG!
Og baking er avslapping, ja. Helt riktig!

Nette said...

Nydelig bok og kuuuul lampe!
Og de hornene dine såg grusomt gode ut, kanskje jeg også må prøve noe sånt.

Anonymous said...

Takk for interessant informasjon