Saturday, February 17, 2007

Baking...

Jeg liker å bake. Jeg er faktisk veldig glad i å bake! Jeg synes det er så avslappende å blande, mikse og elte. Hvis jeg er stresset eller bare litt nedfor, hjelper det alltid å ta en liten økt på kjøkkenet. I dag har jeg bakt horn og muffinser...

Blande...
Elte...

Heve...


Litt kjevling og rulling...

... og voila...


Ja, ok, de må stekes litt først da! De store er med kjøttdeigfyll, mens de små er uten fyll...


Dessert...


Jeg har en kakesprøyte som jeg alt for sjelden bruker. Den blir bare brukt når jeg lager festkaker, og det er jo ikke så ofte. Så derfor hadde jeg så lyst til å leke litt med den igjen, noe som resulterte i muffins med litt ekstra...

Det er jo så få festdager i året, så innimellom må man unne seg litt ekstra i hverdagen også.


Jeg har hatt litt håndarbeidstørke etter at teppet ble ferdig. Det blir alltid litt "antiklimaks" etter at et stort prosjekt er ferdig. Men i dag har jeg funnet frem garn og pinner igjen... strikkepinner denne gangen. Jeg har begynt på et par blå clogger til Mamma. Dette er mitt bidrag i "Et År i Farger". Trodde ikke jeg skulle være med denne månden, siden jeg ikke er noe begeistret for blått, men så kom jeg på at Mamma ønsker seg clogger, og hun liker jo blått...



Den Gode Feen har forresten vært innom og avkreftet at hun er min hemmelige venn. Så da har jeg ikke peiling på hvem det er. Må ta meg en ny snikerunde på blogger tror jeg. Er jo så nysgjerrig på hvem det kan være.

5 comments:

Anonymous said...

Fin, fin blogg. Imponerernde bakeverk, ble urolig sugen på deilige horn og muffins:-) Tror nesten vi bor i samme området jeg.... God søndag.

Anonymous said...

Nam,nam, her var mykje godt...du kan godt få komme hit en tur ;o)

Ha en god fastelavens-søndag :)

Anonymous said...

Jippi! Jeg fryser på beina.

siripirisiri said...

nam nam nam dette så veldg godt ut!
Veldig lekre muffins..

Ha en fin søndag !

Siri:)

Hannele på Hisingen said...

Mums. Bakning är avslappnande, jag knådar alltid för hand.