Saturday, February 10, 2007

Lørdag...

Vi har hatt en utrolig deilig lørdag. Vi trillet en tur ned til byen, der vi har shoppet litt, drukket kakao og bare kosa oss. Virkelig en lørdag etter mitt hjerte.

Jeg kjøpte denne fine lotus-lysestaken...


Duken er forresten et loppefunn. Den ser ut til å være gammel og er aldeles nydelig. Den burde sikker vært ordentlig stivet, men jeg har nøyd meg med å stryke den.


I dag fikk jeg tatt noen fine bilder til ukens Tema; Frost, Rim og Kulde. Her ser dere Akerselva i all sin vinterprakt...

En av broene over Akerselva er pyntet med fire, flotte statuer av skikkelser fra norsk litteratur/fortellertradisjon. Brua går under navnet "Eventyrbrua" og dette er min favoritt av statuene; Kvitebjørn Kong Valemon...


Her ser dere istapper fra "pelsen" til Kvitebjørn...

Da vi kom hjem fra en veldig hyggelig bytur, fant jeg nok en pakke i postkassa. Denne kommer fra Silja. Hun har laget fire kjempesøte maskemarkører og et par nydelige tøfler til meg...


Må innrømme at jeg ikke hadde skjønt at det var tøfler, hvis ikke Silja hadde skrevet det. Men se så flotte de er på...


De er utrolig flott strikket. Skulle ønske jeg kunne strikke så jevnt og pent. Og fargene hun har valgt, både på maskemarkørene og tøflene, er midt i blinken for meg. Jeg elsker slike duse, lyse farger.

Tusen Hjertelig Takk, Silja. Denne gaven varmer både føttene og hjerterota.

Resten av kvelden blir stille og rolig med film, håndarbeid og litt enkle tapas til kvelds.

3 comments:

Anonymous said...

Du har da fått mange flotte pakker i posten i det siste. Så heldig du er! Det er jo så morro å få.

Mia said...

Herlige bilder fra Oslo. Høres ut som en koselig helg. Og tøflene var bare helt nydelige.

Hannele på Hisingen said...

Mysiga bilder, jag älskar istappar, sällan vi ser det här.