Sunday, April 29, 2007

Vikingsøndag...

Vi har brukt deler av søndagen på vikingskip-museet på Bygdøy. Dette er et av våre absolutte favorittsteder. Det er så utrolig morro å gå og kikke på disse fantastisk flotte båtene. De er virkelig digre. Oseberg-skipet er vel det vakreste med alle sine utsmykninger...



Mens Gokstad-skipet er det største...


Tuneskipet er desverre ikke like godt bevart, men det antas å ha vært på størrelse med de to andre skipene...

Jeg kan virkelig se for meg disse skipene komme seilende innover Oslo-fjorden. Det må ha vært litt av et syn. Med masse barske vikinger!

Mine to vikinger måtte ha seg en liten spisepause etter å ha tittet på de flotte skipene...




4 comments:

Mia said...

Så koselig dag dere har hatt da med tur til Bygdøy. Da vi bodde i Oslo (på Frogner) gikk vi ofte søndagstur ut til Bygdøy. Artig bilde av vikingene dine også. Hvordan går det med flytteplanene?

elin1976 said...

Det er alltid kjekt å gjøre slike ting i sammen. Her skulle jeg også vært en tur. Liker gammel historie og viking tiden er en favoritt. Har lest snorre sagaen 3 ganger og elsker hisorier om viking tiden. Her på jæren skjedde det mye spennende.
Du kan si jeg hadde ikkeproblemer med å følle med i historie timen
(he he)De var altfor korte for meg:O)

@afjo72 said...

Ja, tenk at vikingene seilte så langt avgårde i disse skipene... Imponerende!

Anonymous said...

Ja, de er virkelig flotte de skipene.
Jeg var der på skoletur for mange mange (århundrer) siden (føles det som)
Og jeg har lovet ungene en tur, for det er interrasante saker som alle burde få med seg!