Monday, April 16, 2007

Garn på blå resept...

Det tror jeg hadde vært en god idè. Hvis vi hadde kunnet fått subsidiert garnforbruket vårt tror jeg mange av oss hadde blitt mindre syke og brukt mindre medisiner. Jeg merker ihvertfall at det å sitte med hekling eller strikking virker som valium på nervene mine! Vi har funnet en leilighet vi har lyst på, og går nå og venter på en avklaring på om vi kan kjøpe den. Himmel og hav så nervepirrende! Derfor ble jeg nødt til å finne frem heklekrok og noen nøster Paris og satte igang med oldemorsruter...


Oldemorsruter er så enkelt at jeg ikke trenger å konsentrere meg, men likevel tar det tankene bort fra leiligheten i noen øyeblikk. Jeg er sikker på at det er flere enn meg som har det slik, så jeg tror garn på blå resept er en god idè, som hadde spart samfunnet for masse penger. Tror jeg skal sende forslag til Sylvia Brustad!

Oldemorsrutene skal forresten bli til et deilig slumreteppe som jeg skal ha på varandaen min til sommeren. Den varandaen jeg skal kjøpe nå, alltså! Jeg må jo få leiligheten når jeg har begynt å hekle teppe som passer til, vel?

3 comments:

9na said...

Håper du får drømmeleiligheten!

Mia said...

Så spennende meg leilighetskjøp. Lykke til! Og hekling, det har jeg også lyst å prøve meg på. Ser du holder på med både "bølgeteppe" og oldemorsteppe. Har tenkt å prøve meg på et av dem (vet bare ikke hvilket...)

Cloudberry said...

Håper dere finner er heldige og finner drømmeleiligheten snart! Mye koselig lesing på bloggen din :)