Friday, April 20, 2007

Loppemarked...

I går og i dag arrangerte Frelsesarmeen på Grünerløkka loppemarked. Og dette er Loppemarkedet med stor L! De har alltid så masse fine lopper. Mestparten kommer fra dødsbo, så det er muligheter for å finne virkelige skatter her. Denne gangen ble det bare to kopper og masse duker på meg. Vi skal jo flytte snart, så det er greit å ikke fylle opp med for mye. Men her ser dere funnene mine:

To blå og hvite kopper...


Kniplede brikker...


Heklede og strikkede brikker...


Stor hvit duk...


Gamle kjøkkenhåndklær med monogram...



Fine, gamle duker med blonder og broderier...


Stor, brodert duk som ikke passer på stuebordet, men Odin spiste ved kjøkkenbordet under fotoseansen...

Litt kitchy putevar som jeg har tenkt å sy om...



Dessuten tror jeg dette er det koseligste loppemarkedet som finnes. Alle som jobber der er så utrolig hyggelige og hjelpsomme! Dette er virkelig et loppemarked jeg anbefaler alle å gå på. Neste kommer nok til høsten!

Nå skal jeg lage litt kveldskos; Stekt ris med kylling. Og så skal kvelden tilbringes foran tv'n. Vi har leid "Eragon", og den gleder jeg meg til å se.

Ønsker alle som er innom en riktig god helg!

6 comments:

Kreoline said...

Heldige deg dag, nydelige kopper. Så alle de fine dukene, skikkelig heldig. Jeg bor for langt fra Oslo, så her blir det Fretex. Ha en kjempefin søndag.

Sigurd Olav Silset said...

Oi! Så mye fint du har kjøpt! Dere er så utrolig heldige som har tilgang på slike loppemarked!

elin1976 said...

Så masse flott du har fått fatt i. Dukene er skikkelig lekkre. Det er alltid så hyggelig å dekke med slike flotte ting. Her er det ikke så mange loppemarkeder, og somregel er jeg alltid på jobb når de er så det blir en del bruktbutikker. Ha en fin søndag:O)

Anonymous said...

Koselig blogg du har! Flott å ta vare på gamle handarbeider, heldige deg som har slike loppemarkeder. Tror nok jeg har fylt huset med rariteter om jeg hadde vært i nærheten....og siden jeg har så mange rariteter fra før er det like greit at jeg bor et stykke unna! Ha ei fin uke til deg!

Anonymous said...

Så mycket fint du har hittat, jag älskar att gå på loppis.

Anonymous said...

Herlighet så mye du har fått tak i på loppemarkedet!!!! Det må være gøy å gjøre slike kupp!

Gleder meg å se i den nye leiligheten deres!