Sunday, April 08, 2007

Det har gått en hel uke siden forrige innlegg. Det var ikke helt meningen å ta en bloggferie, det bare ble sånn. Det er noe av det beste med ferie... å ikke trenge å planlegge alt, men å ta ting som de kommer. Ferien har blitt brukt til sene frokoster....



... og Infernofestivalen...


Infernofestivalen har blitt en påsketradisjon hos oss. Tre deilige dager med masse bra ekstrem-metall. Det er påske etter mitt hjerte! Det er syvende året festivalen arrangeres og syvende året vi er der! Noe av det beste med festivalen er muligheten til å se både gamle, kjente band og nye band jeg ikke har hørt før. Et av bandene som overrasket stort på årets festival var Japanske Sigh...



Hadde ikke hørt Sigh før, men de leverte en knallbra konsert med skikkelig "trøkk".

Ellers må jeg nevne Immortal, som ikke var noen nyhet, men som holdt en vanvittig bra konsert...

Kjempekult å se og høre disse gutta igjen, spesielt siden de egentlig har lagt bandet på hylla.

Den beste konsertopplevelsen kom imidlertid fra portugisiske Moonspell...



Dette er et av bandene jeg har hørt på lengst, og jeg har sett de live flere ganger. Likevel blir jeg alltid like overrasket over hvor vanvittig bra de er live, og hvilken energi de sender ut. Det er umulig å ikke la seg rive med! Jeg gikk fra konserten med sår hals og stiv nakke, men jammen var det verdt det!

Nå skal vi bare slappe av og hente inn litt krefter resten av påska. Kose masse med Vikingprinsen, som i stor grad har vært overlatt til Mommo de siste dagene. Tror både Odin og Mommo har kosa seg like mye som oss under festivalen!

No comments: