Saturday, April 14, 2007

Stille...

Det har vært stille... stille... på bloggen i det siste. Vi har bestemt oss for å kjøpe leilighet, så den siste uken har all ledig tid gått til å lese annonser og prospekter, samt å farte på visninger. Det er helt utrolig hvor altoppslukende en slik prosess er. Og ikke er vi videre kravstore heller. Vi leter etter et sted som dette, beliggende sentralt i Oslo...

Det burde da ikke være så vanskelig? Og ja, så bør det ikke koste noe særlig mer enn 1 mill. Er det ekstra fint kan vi strekke oss til 1,2 mill. Tror vi snart finner drømmeboligen, siden vi er så fleksible og lite kravstore.

Det har vært stille på hobbyfronten også. Jeg begynte jo på et slumreteppe til Odin, men det går ikke noe særlig fremover. Så langt har jeg kommet nå...

Jeg tror egentlig problemet er at jeg ikke synes det blir noe fint. Da er det jo ikke særlig motiverende å hekle. Nei, jeg tror jeg skrinlegger hele prosjektet. Skal heller finne på noe morsommere å lage.

Resten av kvelden skal jeg kose meg med en bloggrunde, samt jordbær og galiamelon...

Jordbærene luktet så godt, at jeg måtte prøve dem, selv om de ikke er norske. De er spanske, faktisk. Og de er overraskende gode. Ikke som norske selvfølgelig, men en god erstatning inntil de kommer.

Ha en fortsatt god helg, alle sammen!

7 comments:

@afjo72 said...

Hehe, neimen om det bør bli noe problem for dere å finne et nytt bosted!! :o) Men jakten er jo halve moroa da - lykke til på ferden. Selv holdt vi på i et drøyt år før vi fikk tak i drømmehuset, og daaaaaa var jeg nesten litt lei, jeg...

God lørdagskveld også til deg!!

Anonymous said...

Sniker meg innom på selveste lørdagskvelden for å si tusen, tusen takk for varmende kommentar i bloggen min. Flott at det fikk deg til å tenke - det er nettopp det som var en av grunnene til at jeg postet innlegget. Håper du også fikk noe positivt ut av det. Mandagen er ikke fullt så skremmende lenger - det skal nok gå bra når alle dere der ute i bloggverdene sender meg positive tanker. Nok en gang tusen, tusen takk ;o)

Anonymous said...

Etslikt bosted er det sikkert kjempeenkelt å finne. Fnis.

Lykke til med visninger. Nesten så jeg savner det nå somvi har fåttvårt drømmested.

Nette said...

Hihihi, nei det blir vel ingen sak å finne noe sånt i Oslo...bra dere har humor iallefall! Det er jo tragiske boligpriser da...huff! Men det lønner seg vel uansett å kjøpe vil jeg tro. Lykke til da!

Anonymous said...

Ja, du sier mine ord, du! Akurat slik har jeg det også, for vi bor i et leid hus på 12 året (veldig trivelig her da!) men det er ligsom ikke "mitt" og jeg får ikke helt gjøre som jeg vil med alt her.
Men det skal ikke være for dyrt, litt landlig for seg selv, men i nærheten av byen.....og, og, og....ja,vi kjenner jo til drømmer om egen bolig! Sukk!

Anonymous said...

Galiamelon är det bästa jag vet ;)

Line said...

Vet du når jeg er inne og titter på siden din, så blir jeg alltid så rolig og avslappet ;-)og det setter meg nesten alltid i en litt filosoferende stemning! Du har ei kjempefin side, og det er så koselig å se bildene - og lese store og litt mindre store tanker om hverdagens sus & dus. Hvis det er ok, så stikker jeg innom og laster litt påfyll "med kvert" ;-) ha ei fin uke og hils vikinggutta fra meg. Stor klem fra Line