Wednesday, May 30, 2007

Smak av sommer...

Jeg ELSKER sommer! Jeg er fullstendig klar over at det ikke er sommer enda, vi er fortsatt i mai. Dessuten har det sprutregnet i nesten hele dag. Men grønnsakshandlerene er nå proppfulle av deilige frukter og bær...

Favoritten min er moreller og jordbær! Mmmmm.... Det er smak av sommer det!

Jeg tuslet innom bruktbutikken til Maritastiftelsen i dag, og snubblet over dette herlige målebegeret...


Jeg synes det var så utrolig sjarmerende at jeg bare måtte ha det med meg hjem, til tross for at jeg prøver å unngå å handle så mye i disse tider. Vi trenger egentlig ikke mer å flytte, for å si det sånn. Men regler er til for å brytes, ikke sant?

Jeg begynte jo å sette i stand rommet til vikingen for en tid tilbake,men mistet liksom litt gnisten da vi endte opp med å kjøpe ny leilighet. Jeg hadde kjøpt stoff til nye gardiner, men disse passer ikke på det nye rommet. Tallerkenhylla er ferdigmalt, men den er det heller ikke plass til. Men den lille puffen med hjul, den tror jeg vi skal få plass til, så den er ferdigmalt og har fått nytt trekk...

Jeg har malt den hvit og brukt et ikke alt for barnslig stoff. Nå synes jeg den kan stå både på Odin sitt rom og i stua.

7 comments:

Mia said...

Ja, det er deilig med sommer (selv om vi fortsatt her den til gode...) og alle de deilige fruktene man får tak i nå. Jordbær og moreller høres bare helt herlig ut. Og så var du kjempeheldig med det målebegeret. Det var skikkelig shabby og herlig (liker så godt slike gamle emaljerte bruksting).

Sigurd Olav Silset said...

Å nå ble jeg frista! Har med melon i matpakka i dag, det er min sommerfavoritt.
Stilig puffen til vikingen, kjekt med puffer som dras frem når en har mange gjester:)

Nette said...

MMMMMmmmmmoreller ja! Det er godt det! Kjempesøtt det målebegeret der ja! Og puffen var skjønn!

Anonymous said...

Den puffen ble kjempefin. Det var et nydelig stoff, som passer til alt. Det synes jeg også.
Koselig nostalgisk målebeger. Jeg har flyttet endel ganger i mitt liv........man klarer alltids en ekstra eske...uansett!

Anonymous said...

I dag er vi ikke i Mai lengre - så nå tror jeg sommeren kommer! -) Likte glassbrikkene dine - fargene var ihvertfall fine! :-) Og sømmen synes ikke så godt på bildet - kanskje du kan dra dem litt i fasong mens du stryker dem?? Lin er et guffent stoff, helt enig! Ser også at du driver med samme prosjekt som meg - oldemorsruter... jeg har 45 stykker nå, mangler vel ihvertfall 100 til før jeg kan starte sammensyingen. Spennende å se hvem av oss som blir først ferdig! :-)

LiSbEtH said...

mmmm, elsker moreller og jordbær. har også en stor lidenskap for rips. arti målebeger du har kjøpt. go helg :)

MODERN COUNTRY said...

Elsker jordbar og sommer jeg og!! Men ma si det har vart litt for varmt i det siste...horte jeg meg selv klage? Malebegeret var supert! Elsker a dra pa loppemarked eller til brukthandelen selv. I morra skal jeg ta meg en tur selv faktisk, hehe..