Thursday, May 17, 2007

Gratulerer med dagen...


... alle sammen. Håper dere har hatt en kjempefin dag. Vi har ihvertfall kosa oss alle sammen, med pølser, kaker og brus. Lunchen spiste vi hjemme. Hjemmelaget "smørgås-tårta"...


Mmmmm.... Like enkelt som det er godt. Til dessert var det kaka jeg bakte i går, sammen med jordbær og brus...

Den ble god, selv om det var litt lite glasur. Glassene du ser på bildet er fra Lene Bjerre, og er mine absolutte favorittglass. De er reservert for spesielle anledninger og sene, lange frokoster. Det er ingenting som å drikke appelsinjuce av glass med stett. Da føler jeg meg alltid litt fin, liksom.

8 comments:

Anonymous said...

Gratulerer med dagen til deg og dine!

Anonymous said...

Her så det koselig ut, smårbrødkake som er så godt. Vel overstått

elin1976 said...

Ser ut som dere har hatt en fantastisk 17 mai feiring. Kaken ser kjempegod ut. Jeg har aldri hatt noen oppskrift på smørbrød kake så hvis du gidder( he he) Legg ut oppskriften er du snill. Ønsker deg en flott lørdag, Embla. Masse klemmer fra Elin:O)

Simonetta said...

Thank you for your beautiful photos!
Compliments for your blog :)))Ciao from Italy ;)))

Mia said...

Jeg er noe sent ute for å ønske deg en fin 17. mai, men jeg får i det minste håpe at du hadde en fin en. Maten så ihvertfall herlig ut.

Anonymous said...

Oi, både kaka og alt det andre så kjempegodt ut! Håper dere hadde en super feiring. :)

Anonymous said...

Den kaka så deilig ut, men var den det? Smørbrødkake hadde vi i cafeen der jeg var baker(flere år siden) Den er skikkelig god. Tror vi hadde 2-3 forskjellige typer. Noen lurte jo på hva en persillekvast gjorde på en bløtekake...he he!

Vi var heldige med været på 17 mai, så det gjør ingenting at det regnet noen dager etterpå. Men nå må vel sommeren snart komme?

Nette said...

Åh, nå fikk jeg lyst på smørbrødkake...og den andre kaka også for den saks skyld!