Monday, May 28, 2007

Sengepose...


I helgen har jeg endelig fått sydd et bidrag til Tilda-alongen, som jeg meldte meg på for en evighet siden. Jeg fikk ikke laget noe i april, men mitt maibidrag er denne posen til å henge på senga til vikingen...


Mønsteret er fra "Jul med Tildas venner", med noen endringer. "Originalen" er egentlig til å henge på en kleshenger, så jeg har laget en annen type stropper, slik at jeg kan flytte posen hvis jeg vil det. Jeg har også foret lommen. Tenkte posen kunne være kjekk til å oppbevare noen nødvendigheter som kosedyr, smokker og "Albert-boka", like ved senga.

Jeg var spent på om Odin skulle knyte opp knutene da han gikk å la seg, men det gikk helt fint. Posen henger fortsatt på senga!

5 comments:

Blåbærtua said...

Å så koselig. Den er kjempefin. Smart med de båndene.

Hulda said...

Så fin den posen var, flotte stoff du har brukt. Det lyseblå med hvite prikker var nydelig. Sikkert praktisk å ha ved senga med godnattboka og diverse andre små nødvendigheter, som kosedyr. :)

Det huset kjøpte jeg på en gavebutikk i Harstad, her jeg bor. Syns det er veldig fint jeg også, helt skjønt med lys i, da blir det så fint lys fra alle vinduer. Det gir store skygger på veggen.

elin1976 said...

Kjempefint Embla. Slik kunne jeg godt hatt selv på sengen vår. Ha en flott dag:O)

9na said...

Den posen var kjempefin! (Er litt i posehumør jeg også, mere type pompadur..)

Anonymous said...

Jeg som trodde du var nybegynner med sying...Det er feil. Denne var jo veldig tøff, og det var utrolig fint stoff. En veldig god ide forøvrig med en sånn pose...Men jeg kan ikke sy så da får det være nok å titte på bildene! Fin gave du fikk også foresten... Koselig og gjennomført!