Monday, May 21, 2007

Coasters...

For en tid tilbake kom jeg over noen kjempefine coasters på en bloggrunde. Siden da har jeg hatt lyst til å lage mine egne, men ting tar litt tid... Men, endelig!!! Jeg og symaskinen har flørtet litt igjen og det har resultert i seks coasters...



He-he... Vet ikke helt hva jeg skal si om dette prosjektet. En ting er ihvertfall sikkert; De er mye finere på bildet enn i virkeligheten. Ikke et helt vellykket prosjekt dette her. For det første er de to cm. mindre enn arbeidstegningen min sier de skal være. Det verste er at jeg ikke skjønner hvorfor!!! Jeg forstår jo at jeg har lagt til for lite sømrom, men jeg skjønner ikke helt hvor stort sømrommet burde vært på hver del.

For det andre er de fryktelig, fryktelig skjeve. Den ene siden er nesten 0,5 cm større enn motstående side. Linstoffet jeg har brukt oppførte seg helt annerledes enn bomullstoffene jeg brukte. Det bare vrei og snodde på seg. Tror ihvertfall det er grunnen til at det ble så skjevt.

For det tredje har jeg klart å sy sammen to feil, slik at rutene ikke er like på alle seks. Det synes ikke så godt på bildet, men tro meg; Det synes godt i virkeligheten.

He-he!!! Hva kan man si... Hadde lyst til å vise dem frem likevel, for de har jo potensiale til å bli kjempefine, hvis man kanskje er litt flinkere til å sy?



Hvis noen kjenner igjen coasterene, og vet hvor jeg har hentet inspirasjonen fra, må du gjerne si ifra. Jeg har nemlig glemt hvilken blogg jeg så orginalene på.

11 comments:

Sigurd Olav Silset said...

Synes de ble kjempefine jeg:) Bare sjarmerende viss de er litt skakke, da ser en at det er selvgjort! Og "selvgjort er godt gjordt!!"

Supernøtt said...

Jeg trodde at bilder ikke løy ;-) De ser fine ut, du har valgt friske og fine sommerfarger.

9na said...

De ser jo fine ut? ;o)

Anonymous said...

Synes de ser flotte ut, jeg.
Men det er derfor jeg aldri syr slike ting. DET har jeg ikke tålmodighet til, iallefall. Mine hadde nok ikke stemt i sømmene i det hele tatt!

Anonymous said...

Jeg syns de så riktig så lekre ut jeg!
Sommerlige og fine. *nikker energisk*
Jeg driver uhemmet flørt med min egen symaskin for tiden, med så forskjellig resultat. *rødme*
Ha en strålende onsdag!

elin1976 said...

Synes de ble kjempe flotte jeg. Det er ikke så viktig at alle er like perfekte. Synes slike ting har en sjarm og det liker vi! Ha en god dag:O)

Petunia said...

kjempestilige! Hører nesten gresset gro og humlen summe. Virkeig sommerlige!

Anonymous said...

De ble jo kjempefine! Nydelige farger :-)
Gratulerer med ny leilighet!
Ønsker deg en flott helg :-)

Cloudberry said...

Syns de ble fine jeg! Ha ei fin helg :)

Anonymous said...

De var fine for oss som ser bildene. Fargene var skjønne og det er en trøst at det er flere som ikke er verdensmester på symaskin. Ikke gi deg, øvelse gjør mester...

Nette said...

Synes de ble skikkelig kule jeg!