Sunday, September 23, 2007

Suppehue...

Jeg elsker suppe! Jeg liker omtrent all slags suppe, enten den er fra pose, boks eller det aller beste; hjemmelaget! Lenge har jeg ønsket meg noen fine suppeskåler, slike gammeldagse med to hanker på, så da jeg snublet over disse nydelige skålene gjorde hjertet mitt et ekstra hopp...

Jeg fant skålene på Fretex på Alnabru, som forøvrig er vel verdt et besøk. Og det aller beste; De var hele tolv skåler, og bare en av dem hadde en bitteliten skade. Jippiiii....

Ja, jeg vet jeg er i overkant begeistret over disse suppeskålene, men jeg synes de er så fine. De kommer nok til å bli brukt til mer enn bare suppe. Varm sjokolade med krem, for eksempel. Jeg liker ikke tanken på at de skal stå bortgjemt i skapet hele tiden, så de må brukes til litt av hvert.

Jeg fant også seks små skåler i et mønster som ligner veldig på suppeskålene...


Måtte jo selvfølgelig ta med meg disse også.


8 comments:

Nette said...

Forstår og deler din begeistring for suppeskålene ja, de var nydelige!!!

elin1976 said...

Disse var virkelig fine. Å dette fant du på fretex? Du har vært skikkelig heldig. Kommer innom for suppe nå som du har fått disse fine. For suppe er noe av det beste jeg får! Klem:O)

Kreoline said...

Her var du utrolig heldig, disse var helt nydelige, misunnelig jeg? å nei. Skålene var også helt skjønne, passer utrolig godt sammen med det nydelige funnet ditt. Kommer gjerne også på litt suppe. Ha en fin dag. Klem.

Rita Tjelta said...

Nydeligt servise :D
Jeg har tagget deg. Se i bloggen min

Anonymous said...

Å, disse var orntlig lekre! De kalles også for buljongskåler. jeg har slike, men mer moderne, i keramikk fra DK. Har brukt dem i årevis. Flotte til salater/forretter, og vi har brukt dem mye når vi skal ha taco, men forskjellige ingredienser i hver bolle. Og som dessertboller er de jo kjempefine! Lykke til med de!

Frk.Badegakk said...

Så stilig!
Jeg blir alltid glad når jeg ser at folk er lykkelige pga bruktkjøp. Ikke at jeg bestandig kjøper brukt selv, men det er nesten dobbelt så gøy å finne noe som er brukt som ikke alle kan skaffe seg;)
Jeg deler din begeistring for suppe, dog helst hjemmelaget.
Har tre slagere i den matverdenen: løksuppe, kremet gulrot og løk suppe og kremet potet og purresuppe. Supergode alle tre=)
Anbefales å prøves!

Guro said...

Du er blitt tægga!

Anonymous said...

Så heldig du var som fant disse. De er jo bare så fiiine!