Sunday, September 02, 2007

Loppis...

Endelig har loppemarkedsesongen startet! Det er så gøy med loppiser. Jeg simpelten elsker å traske rundt blandt gamle møbler, klær, kopper og kar på leting etter skatter. Noen gange finner man ingenting, andre ganger finner man masse. I går fant jeg masse, men endte opp med å kjøpe litt. Jeg synes litt av sjarmen forsvinner når jeg må betale 150,- for en tallerken, bare fordi den er produsert av Egersund Fajanse eller Stavanger Flint. Noe av sjarmen med loppis er jo å finne en skatt til en billig penge. Men i lekeavdelingen fant jeg noen skatter til Vikingen...

En kasse med småbarnslego og en gåhund fra Fisher Price. Den gule kassa fikk jeg med på kjøpet siden klossene lå i den. Greit nok tenkte jeg, den kan jo bare kastes når jeg kommer hjem. Men dere kan jo gjette hva Vikingen syntes var mest spennende? Nettopp; Den gule kassa! Så den får nok stå her en stund, ja, selv om den er aldri så stygg.

I går fikk jeg besøk av en kusine, og hun hadde med seg en hel bukett av disse utrolig vakre rosene...

Rosene er kjempedigre! De er større enn knyttneven min! (Jeg har ganske små hender, men likevel...) Nå står de så pent i stua, og smiler pent til meg hver gang jeg kommer inn.

4 comments:

Nette said...

Åååh, så artig med loppis!!!

Anonymous said...

Hi hi..er det ikke sånn da, at ungene liker alt annet enn det vi tror?

elin1976 said...

Det som er så greit med Lego er at det skjeldent går i stykker( det må være ufattelig mye Lego rundt omkring) og man kan gi det i arv til søsken eller tantebarn. Prinsessa har vært flink å ta vare på alt til min store glede. Hadde vært greit om nestemann kunne ha nytte av den, når den tid kommer.
Men kassen kjære viking? Den var jo sååå gul he he.
Ja, ja vi bør vel ikke si noe for her i huset har pappesker fra TV, oppvaskmaskin og kjøleskap vært en stor favoritt til hyttebygging.
Vi har til og med hatt overnatting i slike hytter.
Ønsker deg en fin dag:O)

Mia said...

Jeg må jo le når du forteller om vikingen og den gule kassen. For da tenker jeg på TV reklamen (for REMA 1000, tror jeg) hvor besteforeldrene har kommet med et kjempefint dukkehus som gave til barnebarnet. Men barnet, hun er mest fasinert av pappesken dukkehuset var i... "Det enkle er ofte det beste"... sier de...