Sunday, September 09, 2007

Lopperapport...

Om forrige helg ga lav avkastning på lopper, var denne helga virkelig innbringende. Jeg fant masse flotte greier på loppis i helgen. Se bare på denne nydelige, hvite bollen fra Egersund...


Jeg synes den er så fin med den lille stetten sin, og den litt gule kanten. Jeg holdt på å skrelle epler til eplekake da jeg fant ut at jeg ville ta bilde av skåla. Det er ikke alltid konsentrasjonen er på topp, så da blir det litt hopping fra det ene til det andre.

Jeg kjøpte også en søt sigareske...


Det er den som står neders på bildet. Den er jo som skapt til å oppbevare pass og reiseforsikringsbevis. Da vet jeg hvor alt er når vi skal ut og "farte". Oppå sigaresken står et sigarskrin i sølv. Det har Tomas arvet etter bestefaren sin. Det er så koselig med slike skatter. Et annet funn denne helgen er dette fatet i sølvplett...

Jeg synes det er så morsomt å lage sånne små oppsatset eller tablåer innimellom. Det er jo så dekorativt. De siste funnene jeg vil vise frem i kveld er dette speilet og denne bollen...

Bildet ble litt mørkt, så det er ikke så godt å se bollen, men det er en sånn sausbolle med fat. Speilet skal henge på do, men vi er ikke videre raske i denne leiligheten. Vi lever litt etter TTT-prinsippet. Derfor får speilet stå her på cd-skapet til i morgen. Det ser ut som om den vakre rosa er helt fornøyd med denne ordningen, da kan hun jo stå og speile seg litt.

Jeg fant flere fine ting i helgen, men må nok vise frem litt senere. Kaka ble forresten god...


Mmmmm... Jeg tror jammen jeg skal ta meg et stykke til, jeg.

6 comments:

elin1976 said...

Høres deilig ut med kake.Det kan vi like!:O)
Flotte ting du har funnet. Speilet er nydelig. Ikke at jeg er forfengelig men kan man få for mange speil? Ikke her i huset iallefall. Jeg bruker dem til pynt og prinsessa bruker dem til å speile seg i! Ønsker deg en fin mandag:O)

Anonymous said...

Å, så fine skatter du har fått deg. Det er slike ting som har sjel, og betyr noe. Slikt er verdt å samle på.
Her bakes det om dagen, her også....og klærne blir trangere og trangere.....ja ja

Sigurd Olav Silset said...

Hærlige ting du har funnet! Blir så godt i humør av å være på loppemarked jeg:) Nydelig kake, såg knallgod ut:)

Kreoline said...

Er sikker på at kaka smakte godt, den så veldig god ut. Flotte lopper, heldig denne helgen. Nydelig "sølvfat", skulle gjerne hatt det. Bollen var også bare helt skjønn. Ønsker deg en fin uke.

Mia said...

Det var da noen fine funn du hadde gjort på loppis. Jeg også likte den bollen veldig godt, og det er også alltids koselig med fat og slikt. Jeg har nesten ikke vært på loppemarkeder i sommer, og nå kan jeg angre... Og kaken din , så så bare god ut, den...

Anonymous said...

Så mange flotte lopper du har funnet! Sølvbollen var bare helt nydelig og speilet var herlig! Jeg syntes også det er moro med loppemarkeder og mange av de tingene jeg er mest glad i er nettopp loppisfunn :-) Ha en flott uke:-)