Friday, June 15, 2007

Fristelser...

Huff, jeg har vist ikke helt klart å overholde "ikke-no'-mer-shopping-før flytting"-løftet mitt. Det er jo rimelig dumt å tusle innom Fretex når man egentlig ikke skal kjøpe noe, men jeg skulle jo bare titte litt. Likevel ble alltså fristelsen for stor, og noen småting fikk bli med meg hjem. Først fant jeg denne nydelige blå og hvite koppen fra P.P...


De hadde desverre bare en, og ingen skål til, men jeg synes den var så søt at jeg bare måtte ha den. Så fant jeg dette sjarmerende heftet om pynting av kaker...

Jeg vet ikke hvor gammelt det er, siden det ikke står noe årstall, men det har masse fine, gamle bilder av forskjellige kaken, samt gode råd om kakepynting. Kjempemorsomt! Og sist men ikke minst fant jeg denne lille skatten; Et fat i sølvplett...

Det trenger nok en liten puss, men det får jeg ta etter flyttingen. Nå skal det jo bare pakkes ned likevel. Fatet er bare så utrolig vakkert, med nydelige detaljer...

Men nå skal jeg holde meg unne Fretex og butikken til Maritastiftelsen en stund... tror jeg... kanskje.

7 comments:

Hulda said...

Så fine tng du fant hos Fretex,likte koppen veldig godt. Å, så fint det stoffet var, skikkelig søtt. :) Kanskje du kan sy noe til gutten din av det.

Hannele på Hisingen said...

Jag älskar gamla kokböcker och recept, fint fat.

Kreoline said...

Det går nesten ikke an å gå på Fretex uten å komme ut med noe. Nå er det en stund siden jeg har vært der, men som regel kommer jeg ut med noe, heldigvis er det ikke så dyrt der heller. Nydelig kopp og fat, et festlig hefte, kunne tenkes at det er fra 50 tallet. Ha en fortsatt fin helg, klem fra meg.

Anonymous said...

Ble så begeistret for det artige oppskriftheftet som du hadde kjøpt deg, det var jo bare helt festlig. Stoffet var også veldig gøy. Selv om du har handlet tiltross for selvpålagt forbud så går jo pengene til et godt formål når du handler på Fretex. Syns det må være en god trøst...

Mia said...

Koselige ting du fant og kjøpte. Det er jo ikke så lett å bare gå sin vei, når man først har fått øye på noe fristende (jeg er ihvertfall ikke flink til det...) Og selv om du må pakke de nye tingene dine ned nå, så blir det ekstra stas å pakke de ut igjen etterpå.

elin1976 said...

Jeg klarer ikke holde
"ikke mer shopping" avtalen jeg har gjordt meg selv" Spesielt på fretex finner jeg masse flotte ting og dem må jo bare være med hjem. Ha en fin dag:O)

Anonymous said...

Regler er til for å brytes hehe:) kjenner meg igjen selv. SKal flytte i august, men finner masse fint som jeg skulle hatt med på lasset.. det var jo et flott fat du hadde funnet da!! AH en fin dag:) Thea