Wednesday, December 12, 2007

Gammel juletrepynt...

Jeg har vært så heldig at jeg har arvet en liten eske med gammel juletrepynt! Jeg tror det er mange som vil si seg enig i at den gamle juletrepynten er mye finere enn det vi kan kjøpe nytt i dag. Jeg har ikke nok til å pynte hele treet med disse fine, skjøre glasskulene, så hos oss er det en salig blanding av nytt og gammelt. Men i år har jeg faktisk gått hen og kjøpt en eske med gammel juletrepynt, sånn for å spe på "familieklenodiene"...


Det er noe helt eget med det som er arvet så klart, men jeg synes disse var veldig flotte også. Jeg liker tanken på at de har blitt tatt frem hvert år, og hengt på treet, til stor glede for store og små. Det har liksom en aura av godhet og glede rundt seg. Min favoritt er klokker, slike som disse...

Forresten, når jeg først er inne på juletrepynt... Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i juletreglitter som dette...


Det er ikke så bra bilde, men jeg mener de tynne, tynne glitterremsene, som ser ut som istapper. Og jeg er klar over at dette er veeeldig amerikansk, men jeg synes det er fint likevel. Det var dette med den salige blandingen.

9 comments:

Jorunn said...

De gamle julekulene er mye finere enn nye, helt enig. Jeg er også heldig, arvet en eske etter mine oldeforeldre, masse fint der!!

elin1976 said...

Juleglitteret tror jeg du kkan få kjøpt på Europris hvis jeg ikke ser feil. Å julekulene er jo rene skatten:O)

Kreoline said...

Nydelige gamle julekuler, det er slike jeg er vokst opp med. Husker når de hang på treet, og også når de knuste. Glitteret som du etterlyser har jeg sett hos bokhandlere, ta en titt innom. Ha en fin helg, kos deg. Klem.

Anonymous said...

Det er så koselig med gammel julepynt.Jeg har arvet noe etter besteforeldrene mine.Har en salig blanding av pynt på treet, guttene mine har jo laget pynt hvert år og eldste mann er 22år.Ha en fin førjulsuke.

Anonymous said...

Hei hopp. Er inne i bloggen din med en liten romjulshilsen. Samtidig kan jeg jo også ønske deg et riktig godt nytt år. Kjempefint med gammel julepynt. jeg har også noen kuler jeg kjøpte på auksjon i sverige, men skulle veldig gjerne hatt mer.

Tee of Vinnord Cottage said...

gammel julepynt er og blir mye koseligere enn ny!!! Det er helt klart!!!

*sukk*

Anonymous said...

Ja den gamle julepynten er sååå mye finere, Har selv en advendtsstjerne. Slik en hvit en og den er såååå fine.

Anonymous said...

ma sjekke:)

Anonymous said...

Slikt glitter har jeg kjøpt på ebay. Synes det er utrolig fint :)